Остваривање образовно-васпитног рада учењем на даљину
Почетак реализације: 17.3.2020.
Свакодневно, почев од 8.00 часова, шест дана у недељи, биће емитовани посебно припремљени и адаптирани образовни садржаји за ученике основне школе, који обухватају обрађене наставне јединице изабраних предмета, у складу са прописаним планом и програмом наставе и учења.
Часови ће бити емитовани на РТС Канал 3, према распореду по разредима, који ће дан пре емитовања бити доступан на сајту Министарства просвете, науке и технолошког развоја (rasporednastave.gov.rs).
За све ученике од 1. до 7. разреда емитоваће се образовни садржаји у блоковима од по два часа дневно.
За ученике 8. разреда емитоваће се едукативни садржаји у блоковима од по три часа дневно, од којих ће два увек бити српски језик и математика, а трећи час је један од предмета који се полажу на завршном испиту.
За ученике којима је потребно прилагођавање у оквиру индивидуалног образовног плана (ИОП), ИОП-1, ИОП-2 и ИОП-3, наставници ће договорити облике учења са њиховим родитељима.
Сви емитовани часови биће доступни и на платформи РТС Планета, где се могу накнадно и више пута прегледати, истог или наредних дана.
Истовремено са емитовањем ТВ часова, наставници су у обавези да, у сарадњи са одељењским старешинама, остваре потребну комуникацију са ученицима и/или њиховим родитељима и када је потребно да дају додатна упутства за учење након емитованих садржаја (нпр. додатне презентације или задаци за вежбање у радној свесци, домаћи задаци – есеји, анализе, презентације, илустрације, цртежи и друго).
Ово се односи и на предмете који ће бити мање заступљени учењем преко канала РТС Канал 3 (музичкa култура, ликовна култура, физичко и здравстено васпитање, страни језици, техника и технологија, информатика и друго).
Праћење напредовања ученика у периоду учења на даљину
На основу материјала које наставници достављају ученицима и на основу повратних информација ученика након праћења ТВ лекција (часова) и других образовних садржаја, потребно је да наставници бележе податке о напредовању ученика до којих могу доћи кроз различите врсте размена (домаћи задаци, структурирана вежбања и провере, есеји, пројекти, презентације, цртежи и др.). Своје радове и домаће задатке ученици могу достављати наставницима путем мејла (слике, фајлови) или у оквиру одабране онлајн платформе.
На основу повратних информација од ученика, наставници треба да воде рачуна о дневној оптерећености ученика и одржавању потребног нивоа мотивације за учење.
По нормализовању услова и по повратку у учионице, сва запажања наставника о активностима ученика послужиће за оцењивање и закључивање оцена.